Eerstelijns dienstverlening
De afdeling Dienstverlening voert eerstelijns dienstverlening uit voor de inwoners en bedrijven van de gemeenten Nuenen en Son en Breugel.
Ook wordt een deel van de dienstverlening verricht in samenwerking met het cluster belastingen en met de CMD's. De CMD-samenwerking is gericht op de ondersteunende taken van Wmo en Jeugd en de samenwerking op het gebied van Sociale zaken, die we voor de gemeenten uitvoeren. 

Ambitie
De basis voor een goede dienstverlening is de afgelopen jaren gerealiseerd. Ambitie is om de komende jaren toe te werken naar excellente dienstverlening. Een belangrijk middel daarvoor is de invoering van zaakgericht werken vanuit het programma BetERe Dienstverlening en BetERe Bedrijfsvoering. 

Zaakgericht werken, nieuwe websites, verdere digitalisering en het gebruiken van nieuwe dienstverleningskanalen (zoals chatten), moeten er toe leiden dat een nog groter deel van de vragen direct en in 1 keer goed door de frontoffice dienstverlening worden afgehandeld. Daarmee komt er meer tijd beschikbaar bij de vakafdelingen voor ingewikkelde casussen en maatwerk.
 
Graadmeters excellente dienstverlening
De belangrijkste graadmeters voor het bereiken van excellente dienstverlening zijn:
  • 75% van de vragen wordt direct afgehandeld.
  • Alle producten en diensten worden digitaal aangeboden (waar dat wettelijk is toegestaan).
  • Meldingen voor de openbare ruimte worden voor meer dan 90% binnen de afgesproken tijd afgedaan.
  • Inwoners en bedrijven kunnen ons benaderen via meerdere kanalen (post, telefoon, website, chat, e-mail, balie, eventuele nieuwe kanalen).
  • De frontoffice voert de regie over meervoudige vragen t.b.v. integrale dienstverlening aan inwoners en bedrijven.