Programma in uitvoering
Het programma is in volle uitvoering bij de 4 organisaties: Dienst Dommelvallei en de gemeenten Geldrop-Mierlo, Nuenen en Son en Breugel.
Binnen het meerjarig programma worden 15 projecten uitgevoerd. In 2018 en 2019 is meer dan de helft van de projecten gestart.

Begin 2019 is het eerste project succesvol afgerond, de Europese aanbesteding van een zaaksysteem. De technische en organisatorische implementatie moeten er toe leiden dat in 2020 alle organisaties met hetzelfde zaaksysteem werken.

Met de uitvoering van de projecten zorgen we voor een betere dienstverlening en bedrijfsvoering doordat we o.a.

  • Een veel groter aanbod digitale producten en diensten bieden.
  • Transparantie en inzicht in het verloop van een zaak geven door middel van een digitaal klantportaal.
  • Organisatiebreed management- en stuurinformatie generen over de behandeling van alle zaken.
  • Vergaand digitaliseren waardoor tijd- en plaats-onafhankelijk werken mogelijk wordt en we beter inzicht krijgen in de behoefte en tevredenheid van de klant.
Programma-organisatie
De Dommelvallei-organisaties hebben een programma-organisatie ingericht die wordt aangestuurd door een gezamenlijke stuurgroep.
De verschillende projecten worden uitgevoerd door teams die samengesteld zijn uit een mix van experts van de verschillende organisaties. Zo wordt het programma gerealiseerd door alle Dommelvallei-organisaties en is het passend bij hun behoeftes.