Omschrijving (toelichting)

Deze bouwsteen bestaat uit:

  1. Inkoop van een gezamenlijk E-HRM systeem
  2. Inkoop van een gezamenlijk burgerzakensysteem
  3. Inkoop van gezamenlijke gemeentelijke software in het sociaal domein

Inkoop van een gezamenlijk E-HRM systeem
De nieuwe HRM-software is per 1 januari 2022 in gebruik genomen. Medewerkers en leidinggevenden kunnen nu meer zaken zelf in gang zetten en afhandelen. Medewerkers hebben binnenkort inzicht in hun eigen digitale personeelsdossier. Leidinggevenden hebben dan ook inzicht in de digitale dossiers van hun team.

Inkoop van een gezamenlijk burgerzakensysteem
Begin 2022 namen we de nieuwe burgerzaken applicatie in gebruik. We verleenden decharge met aandacht voor een aantal restpunten. Deze restpunten worden begin 2023 opgeleverd.

Inkoop gezamenlijke gemeentelijke software in het sociaal domein
Na een snelle implementatie in 2021 namen we begin 2022 de nieuwe software in gebruik. Dit verliep met vele ups en downs. Na diverse gesprekken met de leverancier over tekortkomingen in de ondersteuning bereikten we consensus en verleenden we decharge met restpunten. De focus ligt komend jaar op doorontwikkeling, het stabiel inrichten van de beheerorganisatie en het leveren van betrouwbare management informatie.