Het gehele jaar had corona de afdeling dienstverlening weer in de greep en lag de focus op continuïteit en ondersteuning. Ook de Log4j aanval legde een aantal kwetsbaarheden in relatie tot continuïteit bloot. Hiervoor namen we mitigerende maatregelen die we verwerkten in een noodplan. Dit noodplan werken we uit tot een (onderdeel van) een breder continuïteitsplan.

De seniors en adviseurs van de afdeling Dienstverlening brachten het strategisch management proces in kaart. We keken naar de missie en visie en de strategische doelen met de centrale vraag: Waar staan we als afdeling in 2026? Het hieruit opgestelde concept document "Strategische visie afdeling Dienstverlening 2022-2026" bespraken we in de vorm van een praatplaat met de gemeenten en de dienst. Hierbij zocht het cluster Belasting en invordering aansluiting vanuit de vele raakvlakken in het dienstverleningsperspectief.

Tegelijkertijd legden we de praatplaat voor aan bestuurders, MT's en medewerkers van de afdeling. Zodra alle daarbij opgehaalde input is verwerkt brengen we het document in definitieve vorm en starten we met de tactische uitwerking van de strategische doelen.