bouwstenen

De bouwsteen Dommelvalleibrede projecten bestaat uit de volgende projecten:

1. inkoop van een gezamenlijk E-HRM systeem;

2. inkoop van een gezamenlijk burgerzakensysteem;

3. inkoop van gezamenlijke gemeentelijke software in het sociaal domein.

Door samen te kiezen voor eenzelfde systeem verwachten we lagere aanschafkosten, verminderen de technische beheerlasten, zijn we minder kwetsbaar in het functioneel beheer en kunnen opleidingen gezamenlijk worden georganiseerd en ingekocht. Bovendien zijn we na implementatie in staat om elkaar te adviseren en te helpen bij nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied. 

Inkoop van een gezamenlijk E-HRM systeem
Vanaf 2022 werken we met een nieuw E-HRM systeem. Met deze verdergaande digitalisering van P&O-processen en -documenten wordt meer informatie voor leidinggevenden en medewerkers ontsloten. 

Inkoop van een gezamenlijk burgerzakensysteem
De gemeentelijke organisaties en Dienst Dommelvallei hebben in 2020 de krachten gebundeld om begin 2022 een nieuw burgerzakensysteem gereed te hebben voor de burgerzaken processen. In januari en februari 2022 wordt de nieuwe applicatie in gebruik genomen en is het burgerportaal ingericht met de focus op digitale producten en diensten: digitale selfservice wordt de norm. Hiermee voldoen we aan de verwachtingen die burgers van de overheid hebben als het gaat om het digitaal aanvragen van producten.

Inkoop gezamenlijke gemeentelijke software in het sociaal domein
De gemeentelijke organisaties en Dienst Dommelvallei zijn in 2020 gestart met de gezamenlijke aanbesteding van nieuwe software voor het sociaal domein.  In het 1e kwartaal van 2022 is de nieuwe software ingericht en kan in gebruik worden genomen. Ook hier wordt gebruik gemaakt van een specifiek burgerportaal voor de (digitale) producten en diensten binnen het domein. Er wordt zo veel mogelijk ingezet op zelfservice.