Voorwoord

Beste lezer,

Dienst Dommelvallei voert de bedrijfsvoeringstaken financiën, control, belastingen, personeel en organisatie en informatievoorziening uit voor de gemeenten Geldrop-Mierlo, Nuenen en Son en Breugel. Daarnaast voeren we voor de gemeenten Nuenen en Son en Breugel de taken op het gebied van dienstverlening (publiekszaken en sociale zaken) uit.

De beleidsvoornemens van de dienst zijn vastgesteld in de begroting 2023-2026 en de 1e en 2e begrotingswijziging 2023.

2e Bestuursrapportage
Het algemeen bestuur rapporteert 3 maal per jaar aan de raden en colleges van de deelnemende gemeenten. Dit is de tweede rapportage over de eerste 8 maanden van 2023. Het is een rapportage op hoofdlijnen en afwijkingen. 

Ontwikkelingen
De belangrijkste ontwikkelingen in deze rapportage zijn de gewijzigde rechtmatigheidsverantwoording, de kosten voor inhuur ter vervanging van langdurig zieken, de ontwikkelingen bij belastingen en de vertraging in de realisatie van het informatieplan.

Onttrekking uit reserve P&O
Vanwege de gewijzigde rechtmatigheidsverantwoording verwachten we dat een onttrekking aan de reserve P&O noodzakelijk is. Het voorstel is die onttrekking te doen vóór resultaatbestemming. Uiteraard wordt de daadwerkelijke onttrekking bepaald op basis van de resultaten van de personeelskosten in de jaarrekening 2023. De inhoudelijke toelichting vindt u in deze bestuursrapportage.

 

Namens het algemeen bestuur van Dienst Dommelvallei,

 

de secretaris,                                                                                             de voorzitter,

 

Jacqueline Nijland                                                                                     Suzanne Otters- Bruijnen