Voorwoord

Beste lezer,

Dienst Dommelvallei presenteert haar 1e Bestuursrapportage van 2022. Het is een rapportage op hoofdlijnen en afwijkingen. We rapporteren over de eerste 4 maanden van het lopende jaar. 

 

Ontwikkelingen

In deze verslagperiode werden de meeste corona-maatregelen opgeheven. Dienst Dommelvallei omarmde samen met de gemeenten het hybride werken. Dit levert tot op heden nog geen belemmeringen op met betrekking tot de faciliteiten zoals werkplekken en vergaderruimten. 

De krapte op de arbeidsmarkt heeft een remmende werking op de werving van nieuwe medewerkers. Onze medewerkers komen ook vaker in aanraking met aantrekkelijke vacatures elders. In enkele situaties leidt dit tot onderbezetting waardoor realisatie van ambities en de reguliere werkzaamheden van de dienst en van de gemeenten vertragen.

De wereldwijde schaarste aan productiemiddelen is de oorzaak van een vertraagde oplevering van laptops voor medewerkers. Hierdoor zijn we bijvoorbeeld langer dan gepland afhankelijk van beperkte technische mogelijkheden bij het gebruik van Teams.

De afdeling Dienstverlening is na de zware uitvoering van coronaregelingen, opnieuw belast met extra werk. Dit onder andere als gevolg van de oorlog in Oekraïne. De leefgeldregeling wordt op dit moment ingericht en per 1 juni uitgevoerd. Daarnaast veroorzaakt de komst van de energietoeslag voor minima extra werk.

Geen begrotingswijziging 
Zoals gebruikelijk voeren we in deze bestuursrapportage geen begrotingswijziging door. Het gaat om een beperkt bedrag per gemeente en er kunnen ook meevallers ontstaan. Bij de jaarrekening rapporteren we over de daadwerkelijke inzet.

 

Mei 2022

  Victor Fijneman

Victor Fijneman,

 

Directeur Dienst Dommelvallei