2. Mutaties begroting 2022

 

Vertrekpunt voor de 1e begrotingswijziging 2022 is de begroting 2022 (inclusief de begrotingswijzigingen van 2021). De totale beginstand is hieronder weergegeven. Ook staat hieronder aangegeven hoe deze uitgaven verdeeld worden over de 3 deelnemende gemeenten en de bijdrage derden (in combinatie met het PlusTeam).

Omschrijving 2022 2023 2024 2025 2026
Totaal lasten 16.459.285 16.422.722 16.653.793 16.874.026 17.079.297
Totaal baten -5.000 -5.000 -5.000 -5.000 -5.000
Bijdrage derden en afronding -97.457 -100.772 -104.197 -104.197 -104.197
Bijdrage gemeenten 16.356.828 16.316.950 16.544.596 16.764.829 16.970.100
Geldrop-Mierlo 6.178.377 6.147.993 6.229.722 6.304.370 6.379.459
Nuenen 5.769.602 5.763.365 5.845.920 5.928.051 6.001.887
Son en Breugel 4.408.852 4.405.593 4.468.947 4.532.400 4.588.743
Afronding -3 -1 7 8 11
Totaal bijdrage gemeenten 16.356.828 16.316.950 16.544.596 16.764.829 16.970.100

 

In dit hoofdstuk worden de wijzigingen ten opzichte van de vorige vastgestelde begroting toegelicht. De vorige begroting is de begroting 2022-2025 die op 6 juli 2021 door het algemeen bestuur is vastgesteld. Als startpunt voor dit hoofdstuk hanteren we de totale bedragen van de vastgestelde begroting 2022-2025

Dit hoofdstuk bestaat uit de volgende paragrafen:

  • 2.1 Autonome ontwikkelingen;
  • 2.2 Wijzigingen met bestaande dekking voor de gemeenten;
  • 2.3 Continuering ingezet beleid ten laste van onvoorzien;
  • 2.4 Nieuw beleid ten laste van onvoorzien;
  • 2.5 Beleid ten laste van reserves;
  • 2.6 Nieuw beleid ten laste van de gemeenten.


Deze onderdelen worden samengevat in paragraaf 2.7. Deze geeft inzicht in het totaal van de begroting na wijziging. In paragraaf 2.8 staat de gewijzigde bijdrage per gemeente.
Paragraaf 2.9 geeft inzicht in het saldo van de post onvoorzien en Paragraaf 2.10 in het saldo van de reserves.

2.1 Autonome ontwikkelingen

Financiën

Terug naar navigatie - Financiën

1. Inflatie
De materiële indexering bedraagt voor de periode 2023-2026 1,9%. Dit is een stijging van 0,4%-punt ten opzichte van de voorgaande begroting. Voor de jaren 2023-2025 is het verschil dan ook 0,4% (cumulatief oplopend). 2026 is de nieuw toegevoegde jaarschijf waarin nog geen indexatie is doorgerekend. Voor dit jaar is het verschil dan ook de volledige 1,9% ten opzichte van het bedrag uit 2025.

Personeel en organisatie

Terug naar navigatie - Personeel en organisatie

2. Salariskosten
De nieuwe CAO is verwerkt. Daarnaast zijn de reguliere ontwikkelingen zoals periodieken verwerkt. De gemeenten ontvangen via de algemene uitkering gelden voor prijsstijgingen in algemene zin.

3. Hybride werken
Door corona hebben we de voordelen, nadelen en kansen van thuiswerken ervaren. Met die ervaringen geven we hybride werken een structurele plek in het werken bij onze organisaties. Uiteraard geven we inhoud aan de verplichtingen die we als werkgever hebben. Daarbij is al eerder geconstateerd dat we als werkgever (mede) verantwoordelijk zijn om een ergonomisch verantwoorde werkplek thuis te faciliteren. De medewerkers ontvangen een vergoeding voor de inrichting van een thuiswerkplek. De kosten bedragen € 20.000,- per jaar. In 2022 vangen we de extra kosten op binnen bestaande budgetten.

4. Arbodienstverlening
De aanbesteding van de nieuwe arbodienstverlening leidt, zoals eerder bij de bestuursrapportage al aangekondigd, tot een toename van kosten. Dit heeft te maken met schaarste aan bedrijfsartsen wat prijsopdrijvend werkt in "de markt". We hebben een nieuwe visie op inzetbaarheid en verzuim ontwikkeld waar de regie meer bij de medewerkers en leidinggevenden ligt. Een preventiecoach van de arbodienst ondersteunt de leidinggevenden daarbij. Hierdoor zetten we de bedrijfsarts minder in (demedicaliseren). Door deze andere balans tussen bedrijfsarts en preventiecoach beperken we de meerkosten tot € 4.000,- op jaarbasis.

5. Werving en selectie
Het aantal vacatures neemt toe. Daarnaast zetten we bij de selectie meer dan voorheen assessments/tools in. We verwachten een toename in de kosten van € 7.000,- in 2022.

6. Dommelvallei academie
Naar aanleiding van de evaluatie van de Dommelvallei academie gaat de gemeente Son en Breugel ook gebruik maken van het generieke gedeelte van de Dommelvallei academie. De kosten hiervoor bedragen € 5.000,- per jaar.

Informatievoorziening

Terug naar navigatie - Informatievoorziening

7/8. 3D materiaal en beveiliging toegang digitale werkplek
In het voorgaande jaar is in samenspraak met de gemeenten besloten om het project uitbreiding 3D materiaal en het project beveiliging toegang digitale werkplek uit te voeren. De projecten zijn inmiddels afgerond, de meerjarige financiële gevolgen zijn al wel in de begroting van de gemeenten verwerkt maar nog niet in de begroting van Dienst Dommelvallei. 

Terug naar navigatie - tabel autonome ontwikkelingen
In de onderstaande tabel is een positief bedrag een voordeel en een negatief bedrag een nadeel.
Autonome ontwikkelingen I/S 2022 2023 2024 2025 2026
1 Inflatie S 0 -19.232 -39.551 -60.326 -158.057
2 Salariskosten S -37.421 -303.615 -366.932 -430.735 -514.078
3 Hybride werken S 0 -20.000 -20.000 -20.000 -20.000
4 Arbodienstverlening S -4.000 -4.000 -4.000 -4.000 -4.000
5 Werving en selectie I -7.000 0 0 0 0
6 Dommelvallei academie S -5.000 -5.000 -5.000 -5.000 -5.000
Met bestaande dekking
7 Uitbreiding ten behoeve van 3D beeldmateriaal S -18.000 -18.000 -18.000 -18.000 -18.000
8 Beveiliging toegang tot digitale werkplek (MFA EMM) S -57.500 -57.500 -57.500 -57.500 -57.500
Totaal autonome ontwikkelingen -128.921 -427.347 -510.983 -595.561 -776.635
Bijdrage gemeenten autonome ontwikkelingen
Geldrop-Mierlo -46.632 -143.435 -175.979 -205.351 -277.158
Nuenen -46.676 -160.373 -189.397 -220.591 -282.616
Son en Breugel -35.612 -123.537 -145.606 -169.621 -216.861
Afronding -1 -2 -1 2 0
Totaal bijdrage gemeenten -128.921 -427.347 -510.983 -595.561 -776.635

2.2 Wijzigingen met bestaande dekking voor de gemeente

Terug naar navigatie - kop

In de onderstaande paragraaf geven we het nieuwe beleid, waar de gemeenten al mee hebben ingestemd, van Dienst Dommelvallei weer. De gemeenten hebben voor dit beleid vanaf 1-1-2022 budget gereserveerd.

Informatievoorziening

Terug naar navigatie - Informatievoorziening

1. Functioneel beheer Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO)
De stuurgroep Implementatie DSO heeft besloten het functioneel beheer van het lokale DSO samen vorm te geven en hiervoor middelen beschikbaar te stellen. Dienst Dommelvallei is gevraagd dit te organiseren. Vanaf 1 juli 2021 huurt Dienst Dommelvallei een functioneel beheerder in. Voor die structurele invulling is 1 FTE op schaal 9 nodig. In 2022 is sprake van een hybride situatie waarbij een gedeelte van het jaar wordt ingehuurd en een deel van het jaar personeel op de loonlijst staat. Daardoor liggen in 2022 de kosten hoger.

2. BI-specialist (voorheen data-analist genoemd)
Door de inzet van een business-intelligence- (BI) specialist voorzien we in de behoefte aan (stuur-) informatie die bijdraagt aan efficiënter en effectiever werken. In een dataplatform verzamelen we, volgens de richtlijnen, gegevens vanuit basisregistraties, processen en van ketenpartners. Een BI-specialist bouwt data-instrumenten door data samen te brengen, te combineren en te presenteren. Die data-instrumenten bieden vak-experts de mogelijkheid om de informatie te analyseren en te interpreteren. Om aan de gezamenlijke ambitie van datagedreven werken structureel invulling te geven is binnen Dienst Dommelvallei structureel 1 FTE op schaal 10 noodzakelijk.

3. Adviseur informatievoorziening
Door toenemende digitalisering en uitbesteding (SaaS-toepassingen) is de complexiteit van ICT toegenomen. De omgeving raakt meer versnipperd. Om hier grip op te krijgen en houden is het belangrijk om het wijzigingsproces, contract- en leveranciersmanagement verder vorm te geven. Door de inzet van een extra adviseur kunnen we beter regie voeren op de leveranciers en ontwikkelingen op het vlak van de technische infrastructuur. Zoals afgesproken breiden we de formatie structureel uit met 1 FTE op schaal 10 voor de formatie van Informatievoorziening Dienst Dommelvallei. 

4. Functioneel beheer zaaksysteem
Medio 2021 is Djuma volledig geïmplementeerd. Voor 2021 is de formatie voor functioneel beheer tijdelijk uitgebreid met 1 fte. Inmiddels is duidelijk dat voor digitaal zaakgericht werken structureel extra ondersteuning en beheer noodzakelijk is. Zoals afgesproken breiden we de formatie structureel uit met 0,5 FTE schaal 9.

5. Functioneel beheer Microsoft Office 365
Microsoft Office 365 biedt ons veel meer digitale samenwerkingsmogelijkheden. In de begrotingswijziging van 2021 zijn middelen beschikbaar gesteld voor een tijdelijke invulling van 0,5 FTE beheer en ondersteuning van dit centrale platform. In het kader van hybride werken neemt het belang van het platform toe en is de structurele invulling van beheer noodzakelijk. Zoals afgesproken breiden we de formatie structureel uit met 0,5 FTE schaal 9.

6. Digitale voorzieningen gemeenteraad
Bij de start van de nieuwe raadsperiode in 2022 wordt van gemeenten verwacht een pakket van digitale voorzieningen aan raads-, commissie- en burgercommissieleden aan te bieden. Dit is het gevolg van het in 2019 van kracht geworden rechtpositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers. Voor het leveren van deze voorzieningen en ondersteuning vragen we, indicatief, extra middelen. Op het moment van schrijven brengen we in beeld welke informatie- en communicatiemiddelen en welke ondersteuning nodig is en welke kosten daaraan verbonden zijn. In de voorlopige schatting bedragen de structurele kosten voor de hard-  en software € 51.000,- per jaar en de ondersteuning € 35.340,- per jaar. In 2022 zijn de kosten lager omdat er geen sprake is van een vol jaar aan kosten en afschrijvingslasten pas starten in het jaar na aankoop.

 

Dienstverlening

Terug naar navigatie - Dienstverlening

7. Functioneel beheer software Sociaal Domein
Voor de inrichting van de nieuwe software in het brede Sociaal Domein hebben we uitvoeringskosten bij Dienst Dommelvallei. Deze kosten zijn niet begroot in het project en bedragen eenmalig in 2022: € 31.440,-. 

De eerste ervaringen met de applicatie leren ons dat er meer inspanningen voor beheer en onderhoud nodig zijn dan voorzien. De daadwerkelijk implicaties bekijken we in 2022 en afhankelijk daarvan komen we met een aanvullend voorstel.

8. Afronding regelingen Tozo (corona)

Dienst Dommelvallei voerde in 2020 en 2021 de ‘Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers’ (Tozo) uit. De regeling ondersteunt zelfstandig ondernemers met bijstand in levensonderhoud en bedrijfskrediet. Dienst Dommelvallei voerde deze werkzaamheden uit. Voor de externe inzet maakten we gebruik van de gemeentelijke uitvoeringsbudgetten. 

De resterende uitvoeringsmiddelen voor Tozo zet Dienst Dommelvallei voor de komende zes jaar in voor de afronding van de regelingen. Het betreft de terugbetaling van kredieten en onterecht ontvangen bijstand met een omvang van € 410.000,-. Wanneer deze bedragen niet terugkomen of goed worden verantwoord verrekent het Rijk de bedragen met de gemeenten. Het resterende uitvoeringsbudget van € 122.000,- wordt over de komende zes jaar verdeeld op basis van het aantal terugvorderingen en per jaar overgeheveld naar Dienst Dommelvallei. We rapporteren over de besteding van de middelen in de P&C-cyclus. Voor 2022 nemen we een bedrag op van  € 7.000,-. De overheid heeft in 2021 de termijn van terugvordering weer uitgesteld, naar halverwege 2022. Het bedrag voor dit jaar is daardoor lager ten opzichte van de komende jaren. 
Dienst Dommelvallei bekijkt voor 2023 opnieuw hoeveel er nodig is en vraagt dat geld op in de eerste begrotingswijziging 2023.

9. Wet Inburgering
Dienst Dommelvallei voert vanaf 2022 de nieuwe inburgeringstaken uit. Dit jaar gebruiken we hiervoor de uitvoeringsmiddelen en formatiebudgetten bij de gemeenten. Door tijdschrijven maken we inzichtelijk wat de daadwerkelijk benodigde capaciteit is. Ook brengen we de efficiencyvoordelen in beeld. De gemeenten doorlopen in 2022 besluitvormingsprocessen over deze middelen. Vanaf 2023 neemt Dienst Dommelvallei de formatie en budgetten over.

Terug naar navigatie - Tabel autonome ontwikkelingen
In de onderstaande tabel is een positief bedrag een voordeel en een negatief bedrag een nadeel.
Omschrijving I/S 2022 2023 2024 2025 2026
1 Functioneel beheer Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) S -77.518 -72.354 -72.354 -72.354 -72.354
2 BI-specialist (voorheen data-analist genoemd) S -81.750 -81.750 -81.750 -81.750 -81.750
3 Adviseur informatievoorziening S -81.750 -81.750 -81.750 -81.750 -81.750
4 Functioneel beheer zaaksysteem S -36.840 -36.840 -36.840 -36.840 -36.840
5 Functioneel beheer Microsoft Office 365 S -36.840 -36.840 -36.840 -36.840 -36.840
6 Digitale voorzieningen gemeenteraad S -42.255 -86.340 -86.340 -86.340 -86.340
7 Functioneel beheer software Sociaal Domein I -31.440 0 0 0 0
8 Afronding regelingen Tozo (corona) I -7.000
9 Wet inburgering 0 p.m. p.m. p.m. p.m.
Bijdrage gemeenten -395.393 -395.874 -395.874 -395.874 -395.874
Geldrop-Mierlo -171.337 -190.020 -190.020 -190.020 -190.020
Nuenen -128.228 -118.762 -118.762 -118.762 -118.762
Son en Breugel -95.828 -87.092 -87.092 -87.092 -87.092
Afronding
Totaal bijdrage gemeenten -395.393 -395.874 -395.874 -395.874 -395.874

2.3 Continuering ingezet beleid tlv onvoorzien

2.4 Nieuw beleid tlv onvoorzien

2.5 Beleid ten laste van reserves

Beleid tlv reserves

Terug naar navigatie - Beleid tlv reserves

1. Informatieplan
Vanuit het jaarrekeningresultaat 2021 is € 102.981,- gestort in de reserve I&A. In 2022 onttrekken we dit geld ten behoeve van het informatieplan en de overlopende projecten vanuit 2021.

2. Bezwaren en beroepsschriften belastingen
Door de grote toename in het aantal bezwaren en beroepen is de werkdruk binnen het cluster belastingen zo hoog dat meerdere taken niet meer tijdig uitgevoerd kunnen worden. Er zijn achterstanden op diverse vlakken ontstaan waardoor de kerntaken (de herwaardering en de aanslagoplegging) in het geding komen. Daarnaast is er steeds meer juridische kennis nodig omdat de bezwaarschriften complexer zijn geworden en er ook een toename in beroepszaken is. Dit is een landelijke trend. In 2022 werken we een structurele oplossing uit voor dit probleem.
Om te zorgen dat het cluster belastingen in 2022 haar kerntaken goed kan uitvoeren, achterstanden worden ingehaald en de verwachte bezwaren tijdig worden afgehandeld, is versterking nodig op 3 gebieden, administratief, juridisch en voor de waardering.  Voor de juridische ondersteuning zetten we een tijdelijke vacature van een jaar open en de rest lossen we op met inhuur. Dit betalen we voor zover mogelijk uit vacatureruimte en inhuur budgetten. Het restant betalen we uit de reserve P&O. In totaal zijn de verwachte uitgaven hiervoor € 191.000,- en is dat dus ook de maximale onttrekking uit de reserve P&O. Bij de 1e wijziging 2023 komen we terug met een structureel voorstel.  
De bezwaarafhandeling bestaat uit 3 onderdelen: administratieve verwerking en de contacten met burgers, herbeoordelen van de WOZ-waarde door een taxateur en de juridische afhandeling en toetsing.

In de onderstaande tabel is een positief bedrag een voordeel en een negatief bedrag een nadeel.
Omschrijving I/S 2022 2023 2024 2025 2026
1 Informatieplan (reserve I&A) I -102.981
2 Bezwaren en beroepsschriften belastingen (reserve P&O) I -191.000
Ten laste van reserve -293.981 0 0 0 0

2.6 Nieuw beleid ten laste van gemeenten

Financiën

Terug naar navigatie - Financiën

1. Procescoördinator
De invoering van zaakgericht werken heeft veel impact op de organisatie en haar medewerkers. Het vraagt om continue sturing op processen naar medewerkers en management. En advisering op de inrichting bij nieuwe ontwikkelingen. Hiervoor is goede ondersteuning en begeleiding nodig op verschillende fronten en niveaus. De procescoördinator is verantwoordelijk voor de generieke (bedrijfs-)processen en is adviseur inrichting voor de specifieke zaaktypen. Hij/zij heeft een centrale rol in de beheersorganisatie van Djuma. Vertaalt klantwensen in prioriteiten voor functioneel beheer. In het opdrachtgeversoverleg zaakgericht werken is afgesproken om in alle organisaties de tijdelijke inzet voor procescoördinator om te zetten in structurele formatie. 

We vragen daarom 27 uur (0,75 FTE) op schaal 9. 

Personeel en Organisatie

Terug naar navigatie - Personeel en Organisatie

2. Werving-en-selectie-specialist 
De Dommelvallei organisaties worden geconfronteerd met een groot aantal én steeds moeilijker in te vullen vacatures. Dit veroorzaakt een grote druk op het proces van werving en selectie. Ook vraagt het om een herijking van onze arbeidsmarktcommunicatie. Daarom willen we incidenteel, voor een periode van 3 maanden voor 24 uur per week, een specialist werving en selectie inzetten. Hierdoor genereren we meer wervingskracht en kunnen de personeelsadviseurs meer tijd besteden aan de begeleiding van de procedures. De kosten bedragen € 25.000,-.

3. Digitalisering personeelsdossiers
Om alle personeelsdossiers in te kunnen zien via het nieuwe eHRM-systeem moeten deze gedigitaliseerd worden. De kosten hiervoor bedragen € 30.000,-

Informatievoorziening

Terug naar navigatie - Informatievoorziening

4. Informatieplan 2022
Het Informatieplan 2022 is input voor de 1e begrotingswijziging 2022 Dienst Dommelvallei. Op basis van de in het informatiebeleid gedefinieerde thema’s zijn in het informatieplan de ambities van de samenwerkende organisaties voor 2022 weergegeven. Voor de uitvoering van het informatieplan in 2022 is € 240.309,- nodig. Het informatieplan 2022 brengt in de jaren erna ook kosten met zich mee. De bedragen staan in onderstaande tabel. 

De gemeente Son en Breugel beschikt nog over € 117.147,- in haar reserve I&A. Dit bedrag staat niet in de bovenstaande tabel. Bij de gemeenten Geldrop-Mierlo en Nuenen is de reserve I&A inmiddels volledig benut.

Informatiebeveiliging en Privacy

Terug naar navigatie - Informatiebeveiliging en Privacy

5. Afsluiten verwerkersovereenkomsten

Bij de dienst en de gemeenten moeten nog veel verwerkersovereenkomsten gesloten worden. De privacybeheerders komen hier niet voldoende aan toe. Er is een inhaalslag ingezet door de inzet van een stagiaire. Deze stagiaire wordt nu op pay-roll basis ingezet voor het afronden van deze klus. Kosten daarvoor bedragen € 11.000,- incidenteel.

Terug naar navigatie - Tabel wijz 14
In de onderstaande tabel is een positief bedrag een voordeel en een negatief bedrag een nadeel.
Nieuw beleid I/S 2022 2023 2024 2025 2026
1 Procescoordinator S -56.000 -56.000 -56.000 -56.000 -56.000
2 Werving-en-selectie-specialist I -25.000 0 0 0 0
3 Digitalisering personeelsdossiers I -30.000 0 0 0 0
4 Informatieplan 2022 S -240.309 -587.520 -485.648 -341.736 -180.111
5 Afsluiten verwerkersovereenkomsten I -11.000 0 0 0 0
Totaal nieuw beleid -362.309 -643.520 -541.648 -397.736 -236.111
Bijdrage gemeenten nieuw beleid
Geldrop-Mierlo -165.714 -308.889 -259.991 -190.913 -113.333
Nuenen -112.961 -193.056 -162.494 -119.321 -70.833
Son en Breugel -83.635 -141.574 -119.162 -87.502 -51.944
Afronding 1 -1 -1 0 -1
Totaal bijdrage gemeenten -362.309 -643.520 -541.648 -397.736 -236.111

2.7 Totale begroting

Terug naar navigatie - Tabel totale begroting

De in dit document genoemde mutaties hebben het volgende effect op de totale omvang van de begroting 2022 en verder. In paragraaf 2.8 worden de gevolgen per organisatie uitgesplitst in de incidentele en structurele gevolgen:


In de onderstaande tabel is een positief bedrag een voordeel en een negatief bedrag een nadeel.
Omschrijving 2022 2023 2024 2025 2026
Totaal vastgestelde begroting 2022-2024 16.459.285 16.422.722 16.653.793 16.874.026 17.079.297
Totaal lasten inclusief 1e begrotingswijziging 2022 17.639.889 17.889.463 18.102.298 18.263.197 18.487.917
Verschil -1.180.604 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Waarvan tlv gemeenten -886.623 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Waarvan tlv reserve P&O -191.000 0 0 0 0
Waarvan tlv reserve I&A -102.981 0 0 0 0
Waarvan tlv verhoging inkomsten 0 0 0 0 0
Afronding 0 0 0 0 0
Totaal -1.180.604 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620

2.8 Bijdrage per gemeente

Terug naar navigatie - Bijdrage per gemeente

Voor de gemeenten is het van belang om te weten wat hun totale extra bijdrage is. Op basis van deze 1e begrotingswijziging 2022 stijgen de bijdragen per gemeente als volgt:

In de onderstaande tabel is een positief bedrag een voordeel en een negatief bedrag een nadeel.
Omschrijving 2022 2023 2024 2025 2026
Totaal lasten -1.180.604 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Totaal baten 0 0 0 0 0
Onttrekking reserve P&O en reserve I&A 293.981 0 0 0 0
Bijdrage derden 0 0 0 0 0
Bijdrage gemeenten -886.623 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Geldrop-Mierlo -383.683 -642.344 -625.990 -586.284 -580.511
Nuenen -287.865 -472.191 -470.653 -458.674 -472.211
Son en Breugel -215.075 -352.203 -351.860 -344.215 -355.897
Afronding 0 -3 -2 2 -1
Totaal bijdragen -886.623 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Verschil met vastgestelde begroting 2022-2025 2022 2023 2024 2025 2026
Geldrop-Mierlo
Autonome ontwikkelingen -46.632 -143.435 -175.979 -205.351 -277.158
Wijziging met bestaande dekking -171.337 -190.020 -190.020 -190.020 -190.020
Nieuw beleid -165.714 -308.889 -259.991 -190.913 -113.333
Totaal Geldrop - Mierlo -383.683 -642.344 -625.990 -586.284 -580.511
Nuenen
Autonome ontwikkelingen -46.676 -160.373 -189.397 -220.591 -282.616
Wijziging met bestaande dekking -128.228 -118.762 -118.762 -118.762 -118.762
Nieuw beleid -112.961 -193.056 -162.494 -119.321 -70.833
Totaal Nuenen -287.865 -472.191 -470.653 -458.674 -472.211
Son en Breugel
Autonome ontwikkelingen -35.612 -123.537 -145.606 -169.621 -216.861
Wijziging met bestaande dekking -95.828 -87.092 -87.092 -87.092 -87.092
Nieuw beleid -83.635 -141.574 -119.162 -87.502 -51.944
Totaal Son en Breugel -215.075 -352.203 -351.860 -344.215 -355.897
Afronding 0 -3 -2 2 -1
Totaal bijdrage -886.623 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Uitsplitsing incidentele en structurele kosten 2022 2023 2024 2025 2026
Totaal incidenteel gezamenlijke organisaties -111.440 0 0 0 0
Totaal structureel gezamenlijke organisaties -775.183 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Totaal te dekken door de organisaties -886.623 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Geldrop-Mierlo -40.893 0 0 0 0
Nuenen -39.993 0 0 0 0
Son en Breugel -30.554 0 0 0 0
Totaal incidenteel te dekken bijdrage gemeenten -111.440 0 0 0 0
Geldrop-Mierlo -342.790 -642.344 -625.990 -586.284 -580.511
Nuenen -247.872 -472.191 -470.653 -458.674 -472.211
Son en Breugel -184.521 -352.203 -351.860 -344.215 -355.897
Totaal structureel te dekken bijdrage gemeenten -775.183 -1.466.738 -1.448.503 -1.389.173 -1.408.619
Afronding 0 -3 -2 2 -1
Totaal -886.623 -1.466.741 -1.448.505 -1.389.171 -1.408.620
Bijdrage per gemeenten totalen 2022 2023 2024 2025 2026
Totale lasten 17.639.889 17.889.463 18.102.298 18.263.197 18.487.917
Totale baten -5.000 -5.000 -5.000 -5.000 -5.000
Onttrekking reserve P&O en reserve I&A -293.981 0 0 0 0
Bijdrage derden -97.457 -100.772 -104.197 -104.197 -104.197
Bijdrage gemeenten 17.243.451 17.783.691 17.993.101 18.154.000 18.378.720
Geldrop-Mierlo 6.562.060 6.790.337 6.855.712 6.890.654 6.959.970
Nuenen 6.057.467 6.235.556 6.316.573 6.386.725 6.474.098
Son en Breugel 4.623.927 4.757.796 4.820.807 4.876.615 4.944.640
Afronding -3 2 9 6 12
Totaal 17.243.451 17.783.691 17.993.101 18.154.000 18.378.720

2.9 Saldo post onvoorzien

Terug naar navigatie - Saldo post onvoorzien

In deze 1e begrotingswijziging 2022 wordt geen gebruik gemaakt van de post onvoorzien.

Omschrijving 2022 2023 2024 2025 2026
Beginstand onvoorzien 24.705 25.827 30.471 30.471 30.471
Totaal stand onvoorzien 24.705 25.827 30.471 30.471 30.471

2.10 Saldo reserves

Saldo reserves

Terug naar navigatie - Saldo reserves
Stand ultimo 2022 2023 2024 2025 2026
Reserve P&O 231.323 231.323 231.323 231.323 231.323
Reserve I&A 0 0 0 0 0
Totaal reserves 231.323 231.323 231.323 231.323 231.323